Als werknemer bedrijfsloos …

Als je als werknemer zonder job zit, en je hebt altijd in bedrijven gewerkt, dan is het woord ‘bedrijfsloos’ beter dan ‘werkloos’.

web

Dominique Demeulemeester

 

Het woord werkloos is stigmatiserend. Zeker na 32 jaar onafgebroken getimmerd te hebben aan een boeiende loopbaan in sales en marketing.

Een dag gebeurt het dan toch. Het licht gaat uit.

Een ondernemer neemt een onverwachte &  onbegrijpbare beslissing na 4 weken …

Om 8h40 sta je thuis, met chauffeur.                                                                      De taxi deponeert je netjes voor je woning, in stilte. Zonder woorden.  Daar sta je dan. In je living, enkel kilte.

Wat nu ? Je maatpak uit,  je jeans aan.  Stap 1 dus …

De eerste voormiddag wat telefoontjes.Wat mailtjes, links en rechts. Reacties van ‘shit’ tot ‘godvert’.

Eén dag later op kantoor.

Neen , niet ‘als werkende loontrekkende’. Maar als sollicitant.

Bij Bruno , een vriend-ondernemer van Zquadra te Kortrijk.           Bruno zei ; ‘Dominique, jij gaat thuis niet zitten kankeren !                        Ik geef je een buro. ‘

Wat Bruno me gaf, was een identiteit. Chapeau !

Je bent pas mens als je een job hebt. Waar of onwaar ?

Wat waar is, dat je met een job wel een identiteit hebt binnen de samenleving. Wat die job ook is, je hebt een doel.

Naast de centen, is het voldoening dat je iets kan verwezenlijken. Zelfontplooiing, deel uitmaken van een organisatie, waardering, collega’s, sociaal contact, etc

We werken, We vechten. We bouwen.  Iedere dag. Sinds 16 sept.

Ik kijk in de ogen van mijn prinses …                                                                              Ze lacht,                                                                                                                                     Ze begrijpt.                                                                                                                               Ze weet. Meer dan wij ….

 

 

Special thanks to Bruno www.zquadra.be

Marketing Kortrijk, Fundraising, Inge & Asta

Engelenhoeve Dominique Demeulemeester Inge Vervotte Asta Philpot

“I wake up every morning and I thank God that I’m alive”.
Asta aan het woord. Wie is Asta ?

Zomer 2011. Kortrijk.
K in Kortrijk shopping center geeft me groen licht.
Marketing en public relation actie.
Fundraising voor het project De Engelenhoeve.
Inge als Meter.
Asta als inspirator op onze persconferentie.

Marketing Kortrijk, Fundraising, Inge & Asta                                               Even dit alles toelichten ? Doen we.

Dan begrijpen jullie waar er nog inspiratie te halen is.
Iedere dag zelfs.

Een dinsdagmorgen , derde week juli, zomer 2011.
Mijn eerste stappen op Twitter.
Hoe integreer ik Twitter in onze fundraising campagne ?
Campagne voor het event “Go Blonde”, in september 2011 ,
in K in Kortrijk shopping center.
Go Blonde, een ludieke parade van blondines door ‘t centrum Kortrijk.
Een Vlaamse vedetten parade in K in Kortrijk.
En verkoop van gadgets voor t goede doel.
Ten voordele van het project De Engelenhoeve.

De Engelenhoeve, een boerderij omgetoverd tot een mini-pretpark voor kinderen met een mentale beperking, waar snoezelen en contact met dieren centraal staan.
Gratis toegankelijk voor 1.500 kinderen, ieder jaar opnieuw van maart tot september.

Dat dergelijk project financiering nodig heeft ?
Ja, want er zijn geen subsidies voor ons project.
We halen de centen via events, service clubs, bedrijven en particuliere giften.
De bedeltoer dus, meestal.
We werken keihard, al jaren , aan een beter fundraising beleid.
Nu, in 2014 staan we al heel wat verder. Sponsorbeleid, acties, mailings, betere marketing, …

Maar toen, in de zomer van 2011, bij het freewheelen met Twitter,
marketing Kortrijk en op de volgers van een vriendin van me,
het woord ‘disabled’ in het profiel van Asta Philpot.
Een man, uit de U.K., fysisch beperkt.
Het moment wanneer ik zijn website opende, herinner ik me nog alsof het gisteren was.
Zijn youtube geeft me nu nog kippenvel !                                                     Toen, nu en morgen. Zeker weten.

Asta Philpot, de inspirator voor de  Vlaamse film ‘Hasta la Vista’.
Bekroond op meerdere festivals. En nu nog altijd in the picture.
Het toeval wilde dat ‘Hasta la Vista’ de openingsfilm was begin september 2011 op het Festival van Oostende.
Na mail, facebook en telefonische contact met Asta, bevestigde hij zijn aanwezigheid op onze persconferentie.
In diezelfde week van het Festival in Oostende , op de Engelenhoeve, voor de promotie van ons event Go Blonde in K in Kortrijk.

Op deze persconferentie engageerde Inge Vervotte zich als         Meter van het project Engelenhoeve. Inge Vervotte, net in het nieuws wegens haar overstap van de politiek naar de zorgsector.

Twee Ambassadeurs dus op ons persmoment, beter kon niet.
Ons marketingbeleid van de Engelenhoeve enten we op ‘ambassadeurschap’.
Niet enkel op bekende ambassadeurs zoals Inge en Asta,
maar op iedereen die ons project in zijn hart draagt.
Vrijwilligers, sponsors, sympathisanten, ouders van kinderen met een beperking, studenten-stagairs, bedrijven, …

Wie de Engelenhoeve bezoekt,                                                                               weet dat de woorden van Asta een inspiratie zijn, telkens opnieuw, iedere dag, voor ieder onder ons.

Genegen groet, Dominique

Wie meer wil ;

www.engelenhoeve.be

www.astaspeaks.com

https://www.youtube.com/watch?v=YOFoRxd-Gmo

 

Asta PhilpotAsta Philpot

 

De Engelenhoeve 

De Engelenhoeve

 

My inspiration

 

Bernoux, my inspiration, reaching out for all her friends with mental disabilities

BernouxHi out there !

One of the first things i wanna share with you , is ” inspiration”.

In life things happen for a reason…
If you believe it or not, yes, they do. I believe.

You can see on my profile that i am into fundraising, and this is one of my  expert fields. How come ? Continue reading

Let’s get in touch

It's a small small world. Don't wait. Let's get in touch. Face to face.
T: +32 495 24 66 62
E: dominique.demeulemeester@telenet.be