Reeks KMO-advies: Valkuil #2 Slechte marketing

Tal van KMO’s investeren te weinig in marketing of doen dit op de verkeerde manier, waardoor ze potentiële klanten mislopen.

Voorbeeld uit de praktijk

Wat was het probleem?

Een B2B-softwarebedrijf doet heel wat inspanningen om de verkoop te stimuleren, maar het levert niet de gewenste resultaten op. We zien heel wat online verkeer, maar toch nemen de bezoekers geen contact op. Hoe kan dit?

Wat kwam er uit de analyse?

We zien dat de marketingstrategie van het bedrijf te breed is en niet is afgestemd op hun belangrijkste doelgroep, de zakelijke beslissers. Uit feedback van de klant blijkt dat de website te veel technisch jargon bevat en niet uitnodigend noch gebruiksvriendelijk is.

Wat is de oplossing?

Investeer in effectieve marketing die je doelgroep aanspreekt.

  • Investeer in professioneel marketingadvies.
  • Zorg ervoor dat je website eenvoudig te navigeren is en duidelijke, beknopte informatie biedt die je doelgroep aanspreekt.
  • Maak gebruik van online marketingkanalen zoals social media, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en contentmarketing.

___

Binnen twee weken publiceren we de derde valkuil. Ben je nu al benieuwd naar ze allemaal? Download dan nu ‘De 6 valkuilen van KMO’s en hoe je ze vermijdt’.

Share this:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Schrijf je in voor de nieuwsbrief